Tuesday, October 14, 2008

Handphone baru tapi lama?

Hari ini dalam sejarah, buat pertama kalinya, aku telah membeli handphone second hand dalam hidup aku :p .Perihal ini berlaku apabila handphone Nokia 1110 ( no. maxis ) telah terjatuh dalam gelas yang berisi air lalu tak dapat berfungsi dengan normal. So, dalam kul 8 malam, lepas makan malam di Mirasa' ( Restoran mamak di sek. 9 ), aku bertemankan Liza pergi ke Plaza Shah Alam dan menghala ke kedai2 handphone yang ada disana. Sampai sana je, aku pun mengusyar2 handphone baru dan lama. Tengok punyer tengok, aku pun memutuskan untuk beli Nokia 6600 ( sabun ) yang second hand. Kenapa 6600? sebab handphone ini pernah jadi idamanku suatu masa dahulu, tapi disebabkan masa tu trend pakai Nokia sabun ni dah tamat, so aku pun beli handphone lain masa tu. Tapi, disebabkan perlunya handphone, didorong dengan nafsu serakah ku pada 6600, aku pun tibai la handphone tu. Handphone + memori kad 1gb + charger = rm280.

Hasil kerakusan dan keperluan.

No comments: