Sunday, May 2, 2010

Hari Pindah Opis

Tadi, berlakunya suatu perkara yang tak mendatangkan rasa best dihati. Setelah sekian lama syarikat yang aku berkhidmat menetap di ruang tersebut, akhirnya terpaksa juga dilepaskan. Ini semua adalah akibat ketiadaan income yang cantik dan menarik ke dalam akaun bank syarikat. Lalu, terpaksalah syarikat dan boss menggunakan ruang rumah sebagai pejabat sementara. Sib baik la kerja-kerja aku banyak kat site, tak payah lah nak duduk dekat "pejabat" a.k.a rumah boss. Dah macam buruh kasar dah tadi aku, membanting tulang 2-3 kerat ni, mengangkat kotak-kotak dimana didalamnya terdapat barangan-barangan dan fail-fail. Berikut ada beberapa gambar dimana memperlihatkan pandangan-pandangan terakhir aku sebelum menutup pintu dan blah :p

Suatu sudut pemandangan..

Sudut pandangan seekor tikos?! ( :D )


Harta-harta milik tikos ( :D )

Apepun, suatu perasaan yang sayu dan pilu melanda hati. Maklum lah, sejak aku masuk keje, sampai saat ini, opis ni lah tempat aku melepak2. Apa nak buat, sekarang persaingan kuat. Bukan best pun ada dalam industri bisnes jenis ni. Mungkin manusia hanya tengok suatu perkara dari sudut yang limited dimata mereka. harap mereka sedar hakikat sebenarnya...

p/s : Akram masih berkeliaran disekitar Shah Alam, jangan salah sangka pula :D

No comments: